Slide background

DATO

ONSDAG D. 04. DEC

TID

Kl. 17.00 - 17.30 - 18.00 - 18.30

STED

Bispetorv

DISTANCE

VALGFRI

PRAKTISK INFO
 

Lokation: Bispetorv 8000 Aarhus C
Pris: 219 kr. ekskl. gebyr 

HVORDAN KOMMER VI RUNDT?

Bare rolig - det er ganske simpelt.. Og vi er flere i start- og målområdet, som kan hjælpe dig på vej, hvis du er i tvivl om noget :-)
Til løbet bliver dit hold navigeret rundt ved hjælp af en app. I år har vi fået en ny app, som skal gøre oplevelsen endnu bedre for jer deltagere. Appen hedder LoQuiz, og den findes der, hvor du normalt henter apps.
Download appen hjemmefra og husk at komme til løbet med fuldt opladt telefon. 
Appen skal have tilladelse til mobilens lokation, lyd, billeder og notifikationer, mens appen er i brug.

I appen kan I navigere via et kort. Her kan I se alle posterne og lægge en plan for, hvilke poster I vil nå. I får også sammen med startnumrene udleveret et fysisk kort, hvor der er angivet hvor mange point de enkelte poster giver. I skal nå så mange poster I kan indenfor 1 time og 30 min, og det er helt op til jer, hvilke poster I vælger. 

Når I er inden for en radius på 10 m. af posten kommer spørgsmålet frem på jeres telefon. Her skal I svare på spørgsmålet inden I kommer videre. Spørgsmålene kan være alt fra at skulle bruge omgivelserne til at finde svaret, til gåder, paratviden mm.
Rundt i byen går der nisser, alfer og rensdyr - måske I kan bruge dem til at løse nogle af udfordringerne undervejs? :)
Kom med fuld opladet telefoner, så I ikke løber tør for strøm undervejs.
 

AFHENTNING AF STARTNUMRE, JULE LØBSTRØJE OG HALSEDISSE

Startnumre, juleløbstrøje og halsedisse kan afhentes på dagen i start- og målområdet.
I kuverten med startnumrene er der yderligere vejledning til, hvordan I bruger appen. Her står der også, hvad I skal gøre, hvis I får brug for at skifte mobil undervejs. 
Hvis I (inden startskuddet lyder) har problemer med appen, så kan I henvende jer i infovognen på pladsen.

RUTE

I bestemmer selv jeres rute og hvor mange poster, I vil nå. I skal bare være tilbage i mål efter 1 time og 30 minutter. I kan se, hvor de forskellige poster er placeret på kortet i appen. På det fysiske kort er der også angivet, hvor mange point hver post giver. Så hvis I er på pointjagt kan I lægge en plan, så I når at indsamle så mange som muligt.

Vi sender jer afsted af fire gange med 4 minutters intervaller. Jeres start- og sluttidspunkt er angivet på arket i kuverten. Det er meget vigtigt, I overholder tidsgrænsen.
HUSK AT FØLGES AD!
I må IKKE cykle, løbe på løbehjul, rulleskøjter, køre i bil osv. rundt til posterne. Pas på jer selv ude på ruten – husk der ikke er spærret af, så I skal løbe efter gældende færdselsregler. 

Appens GPS kan være upræcise i sine målinger, så hvis I ønsker et korrekt billede af hvor mange kilometer, I har løbet, skal I selv medbringe et løbetur.

Medbring eventuelt en pandelampe, da ruten bliver mørkt, når solen går ned.

GARDEROBE

Der er garderobe i start/målområdet, som er gratis at benytte. Her har du mulighed for at få opbevaret en pose/taske, så du har tørt tøj til efter løbet. Garderoben er bemandet, men benyttelse af den sker på eget ansvar.

HØRETELEFONER

Vi anbefaler og opfordrer til, at du lader høretelefonerne blive hjemme. I stedet kan du nyde tiden med dit hold, og måske har i endda tid og luft til en hyggesnak.

SÅDAN TILMELDER DU DIG

Online tilmelding kan kun ske på www.aarhusmotion.dk

OBS

Deltagergebyret refunderes ikke og kan ikke overføres til året efter. Det er tilladt at overdrage eller videresælge sit startnummer. Videresælges startnummeret må prisen ikke overstige salgsprisen.
I tilfælde af force majeure kan startgebyret ikke kræves tilbagebetalt.
Tilmeldingen er bindende. Tilmeldingsgebyret kan ikke kræves tilbagebetalt. Dette gælder også såfremt løbet aflyses eller afbrydes i tilfælde af force majeure.