Aarhus Motion og BESTSELLER fortsætter nært partnerskab

  • Aarhus Motion
  • d. 15.11.24

Aarhus Motion og BESTSELLER fortsætter nært partnerskab

Aarhus Motion og BESTSELLER fortsætter deres 10 år lange samarbejde med en ny fireårig aftale. Med aftalen, der er den længste, de to organisationer har indgået til dato, vil Aarhus Motion og BESTSELLER løfte det populære halvmaraton i Aarhus’ gader og fortsætte den kollektive løbefest, som i år var totalt udsolgt.

Gennem årene har BESTSELLER Aarhus City Halvmarathon udviklet sig til en stor og central begivenhed i Aarhus.
Løbet, der i år var udsolgt, og hvor mere end 13.000 løbere gav sig i kast med 21,0975 kilometer gennem de aarhusianske gader, er blevet et samlingspunkt for både løbere og mange tilskuere, som er med til at skabe en løbefest i Aarhus.

BESTSELLER har været partner og hovedsponsor af løbet, som Aarhus Motion arrangerer, gennem de seneste 10 år. Med den nye fireårige aftale, som er den længste, de to parter har indgået til dato, er ambitionen at skabe et endnu bedre løb for alle, der medvirker, og forstærke båndet mellem Aarhus, alle deltagerne samt Aarhus Motion og BESTSELLER.

“Vores samarbejde med BESTSELLER har fra begyndelsen været præget af forståelse for Aarhus Motions værdier og målsætninger for et halvmarathon i Aarhus. Sammen deler vi en passion for at fremme breddeidrætten i Østjylland og skabe en unik oplevelse for alle deltagere samt alle de mange, der hepper med i gaderne. Med den nye aftale kan vi fortsætte med at udvikle løbet og sikre, at det bliver ved med at samle hele byen til en fantastisk dag med motion og fællesskab i Aarhus," siger Jeanette Boye Sørensen, Eventchef hos Aarhus Motion.



 

Opdateret identitet

Som en del af den nye aftale følger et navneskifte, og løbet vil fremover være kendt som BESTSELLER Aarhus City Half. Samtidig vil løbet få en ny grafisk identitet, der i højere grad cementerer løbets tilhør til Aarhus og selve byen, som danner en perfekt ramme for de mange løbere og deltagere.

​​Med denne opdaterede identitet sigter løbet mod at bevare og fremme engagementet i det lokale fællesskab, som har været en grundlæggende del af dets succes. Det gælder for de østjyske foreninger, der bidrager som officials før, under og efter løbet, og som dermed får økonomisk støtte gennem deres indsats via en udlodning. Men også for byen som helhed.

 “Vi er stolte af vores langvarige samarbejde med Aarhus Motion og hele det lokale løbefællesskab. Byen, hvor vi også har hjemme, har en særlig plads hos os i BESTSELLER, og vi ønsker at bidrage til, at lokale initiativer som BESTSELLER Aarhus City Half har de bedste forudsætninger for at skabe noget meningsfuldt for både deltagere og byen, som danner ramme for løbet. Vi er derfor utrolig glade for at fortsætte vores samarbejde med Aarhus Motion de næste fire år,” siger Kasper Reggelsen, kommunikationschef i BESTSELLER.
 

FAKTA

BESTSELLER Aarhus City Half arrangeres af Aarhus Motion, og med mere end 12.000 deltagere i 2025 og godt 50.000 tilskuere er det Aarhus’ største løb. 

Løbet afholdes hvert år i juni – og næste gang er 15. juni 2025.

Ruten går gennem Aarhus midtby med masser af løbende sightseeing på de 21,0975 kilometer, og som løber kommer man forbi mange af byens ikoniske bygninger som ARoS Aarhus Kunstmuseum, Musikhuset og Rådhustårnet samt seværdigheder som bl.a. Aarhus Domkirke, Dokk1 og Tivoli Friheden.

BESTSELLER har været sponsor for løbet i 10 år, og den nye aftale gælder til og med 2028.

Udover BESTSELLER Aarhus City Half, som afvikles om søndagen, arrangeres der også et stort børneløb om lørdagen. Dette er BESTSELLER også partner på – med deres børnetøjsbrand NAME IT. I år deltog mere end 1.400 børn.

BESTSELLER Aarhus City Half


Om Aarhus Motion

Aarhus Motion arbejder hver dag for at fremme breddeidrætten og skabe fællesskab gennem motion i Aarhus og omegn. Foreningens mål er at gøre motion tilgængelig for alle typer af løbere og støtter lokale idrætsforeninger gennem udlodninger. Hvert år udlodder Aarhus Motion omkring 3 millioner kroner til foreninger, der hjælper som officials ved arrangementerne.
 

Om BESTSELLER

BESTSELLER er en familieejet, dansk modevirksomhed, som blev grundlagt af Holch Povlsen-familien i 1975.

Virksomhedens portefølje tæller mere end 20 mærker, herunder JACK & JONES, ONLY og NAME IT.

BESTSELLERs tøj sælges i cirka 70 lande i Europa, Asien, Nordamerika, Sydamerika, Oceanien og Mellemøsten, samt globalt gennem online platforme.

BESTSELLERs kontor – med godt 800 kolleger – er beliggende på havnen i Aarhus.