- DHL Stafetten 2016
- d. 31.08.16
”DHL Stafetten er et godt billede på, hvad en transport- og logistikvirksomhed laver til dagligt. Hos DHL løber vi stafet for vores kunder hver eneste dag, året rundt – i hele verden” Citat Susanne Katja Kristensen, Marketing Manager hos DHL.
Vi har taget en snak med DHL om deres vinkel på DHL Stafetten og deres bevæggrunde for det årelange sponsorat.
Overdragelse af ansvar og tillid
”Når DHL Stafetten løbes, overdrages ikke kun depechen, men også en forventning om og tilliden til, at den næste løber i rækken gør sit bedste for teamet. Denne symbolik kan overføres direkte til DHL. Vores kunder overdrager dagligt tusindvis af forsendelser til os og har tillid til, at vi gennem hele forsendelses-flowet yder en ekstra indsats for at nå i mål” fortæller Susanne Kristensen og fortsætter: ”Det er grunden til, at DHL Danmark i mere end 20 år har sponsoreret DHL Stafetten i København, Aarhus, Odense og Aalborg og nu også Sønderjylland.”
Great is in the Detail
At DHL Stafetten er en kæmpe succes, hersker der ingen tvivl om, men det bevirker ikke, at arrangørerne eller DHL læner sig tilbage. Både DHL og Aarhus Motion har fokus på kontinuerligt at finjustere de små detaljer, så helhedsoplevelsen bliver endnu bedre.
DHL Stafetten med et tvist
Både DHL og de forskellige arrangører er enige om, at der ikke skal laves om i selve konceptet, men at der skal nytænkning til. Derfor passer det godt til DHL-ånden, at Aarhus Motion i år har givet Stafetten ikke kun et men tre ekstra tvist i form af en skolestafet, DHL Stafetten for studerende og en seniorwalk.
Stor brand eksponering
Brand værdien er man hos DHL ikke i tvivl om. I løbet af august måned deltager mere end 200.000 danskere i Danmarks største folkefest, og både før, under og efter løbet er DHL Stafetten det store samtaleemne ude i rigtig mange virksomheder. ”Vi er stolte over at være med til at give så mange mennesker en god oplevelse og sætte sundhed på dagsordenen; og så håber vi selvfølgelig, det kan smitte af den dag, de står og skal vælge en international transportudbyder” fortæller Susanne Kristensen med et smil.
Intern engagement og stolthed
Over 50% af DHL’s egne medarbejdere deltager hvert år i arrangementet, og DHL håber på at få tallet endnu højere op. Alle opfordres til at deltage, hvad enten de ønsker at gå, løbe eller heppe, for som Susanne Kristensen siger: ”Alle led i kæden er vigtige – præcis som i vores hverdag”.
Selvom man kunne synes, at DHL Stafetten efter så mange år må være blevet til ’hverdag’ for virksomheden, så er det ifølge Susanne Kristensen hvert år en helt speciel oplevelse: ”DHL har været sponsor siden 1991 – og selv efter så mange år, så overvældes jeg af en enorm stolthedsfølelse, når jeg ser alle de glade mennesker hygge sig med hinanden i en rød og gul kulisse.”