- DHL Stafetten 2017
- d. 15.08.17
Administrerende Direktør for Dansk Supermarked, Per Bank, sendte aftenens første stafetløbere afsted i tørvejr, men de fleste løber 2 fik sig en våd tur.
Mere telthygge end normalt
”Aftenens regnvejr resulterede i, at der blev hygget mere inde i teltene end på en gennemsnitlig DHL-aften, og det er jo meget naturligt” fortæller Jeanette Boye Sørensen, der er den overordnede tovholder på DHL Stafetten. ”Trods vejret var der heldigvis god stemning. Folk er vildt gode til at tage det uforudsigelige danske sommervejr med et smil” fortæller hun.
Aftenens største deltagere
Tirsdag aften var traditionen tro domineret af Dansk Supermarkeds blå T-shirts. Udover at være hovedsponsor på DHL Madkassen er den danske supermarkedsgigant DHL Stafettens i Aarhus’ største deltagende private virksomhed.
En af aftenens anden store deltagere var Region Midtjylland, der fyldte 8 af de store telte i toppen af parken.
Administrerende direktør i Danske Bank, Per Bank, inden aftenens stafet skydes i gang.
Hygge i teltene under regnvejret.
Klar til start i retning Marselisborg Slot
Ny 2017-rute taget i brug
Tirsdag aften var også første aften med den nye 2017-rute og den nye depeche. Jeanette Boye Sørensen: ”Mange synes, at den nye rute er mindre hård, og den er generel blevet taget godt imod. Selvfølgelig er der er også nogle, der synes, at det er helt forkert at løbe den modsatte vej - det fortæller jo noget om, hvor traditionsrigt et løb, vi har fået bygget op.”
Engangsdepeche bestod prøven
Det gamle depecherør var i år skiftet ud med en ny engangsdepeche, som deltagerne selv skulle rulle sammen. ”Vi har spændte på, om den kunne holde til vind og vejr, men efter i aften er vi overbeviste om, at den kan holde til det hele.” afslutter Jeannette Boye Sørensen.